پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی 21 سوالی

پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی ۲۱ سوالی

پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی ۲۱ سوالی دارای ۲۱ سوال و پنج بعد کنترل­گری هیجانی، کنترل­گری بی توجهی، کنترل­گری کلامی، کنترل­گری انزوا و کنترل­گری پنهان کاری است.

پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی ۲۱ سوالی شامل تاکتیک‌های کنترلگری در زوج هاست که محقق مدنظر داشته است آنها را آزمون کند.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی ۲۱ سوالی

روایی پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی ۲۱ سوالی

در حقیقت، روایی به این مسئله مربوط است که یک وسیله‌ی اندازه‌گیری تا چه اندازه چیزی را اندازه‌گیری می­‌تواند بکند که ما فکر می‌کنیم. بنابراین، روایی یا اعتبار، میزان تطابق میان تعریف مفهومی متغیر با تعریف عملیاتی آن است. موضوع روایی ازآن ‌جهت دارای اهمیت است. که سنجش‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر تحقیق علمی را بی‌ارزش و بی کیفیت سازد. پرسشنامه ارزش درک شده برندو مشتری از روایی لازم برخوردار است.

برای تعیین روایی پرسشنامه از روش‌­های مختلفی استفاده می‌شود. روش‌­هایی مثل روایی صوری، روایی محتوا، روایی مالکی و روایی سازه. این روش‌ها هرکدام با اهداف خاصی مشخص می‌شوند. روایی صوری جهت بررسی ظاهر ابزار، روایی محتوا به منظور تطابق محتوایی ابزار، روایی همزمان، اجرای همزمان یک پرسشنامه با پرسشنامه‌­ای استاندارد و معتبر است. روایی پیش بین در جهت پیش بینی پدیده‌­ای در آینده استفاده می­‌شود و روایی سازه جهت انطباق ساختاری پرسشنامه با نظریه­‌های قبلی به کار می‌رود (فتحی آشتیانی، ۱۳۱۱).

پایایی پرسشنامه

منظور از پایایی آن است که اگر وسیله اندازه‌گیری را در یک‌فاصله زمانی کوتاه در چندین مرجله و به گروه مشخصی از افراد بدهیم. نتایج بدست امده نزدیک به هم باشد. به‌عبارت‌ دیگر، «همبستگی میان یک گروه از نمرات و گروه دیگری از نمرات در یک آزمون معادل که به‌صورت جداگانه بر یک دسته‌ی مورد آزمایش به‌دست‌آمده است» چقدر است. پرکاربردترین و مهم‌ترین مسیر ارزیابی میزان پایایی روش آلفای کرونباخ می‌باشد.

اگر این مقدار از ۰.۷ بالاتر باشد، می‌توان گفت ابزار دارای پایایی قابل قبولی است. در مواردی برای اندازه‌گیری مقیاس‌هایی که دارای آیتم‌های کمی هستند. نتایج بالاتر از ۰.۶ را هم می‌توان قابل ‌قبول دانست.

پرسشنامه در اختیار ۳۰ نفر قرار گرفت تا به پرسشنامه پاسخ دهند. پس از جمع‌آوری پرسشنامه‌ها ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه ۰٫۹۶ به دست آمد.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی ۲۱ سوالی

تعریف مفهومی

کنترلگری زناشویی: روابط زناشویی به ارتباطات کلامی و غیر کلامی بین همسران اشاره دارد. ارتباطات زناشویی به طور گسترده در زمینه­‌ی روابط دگرجنس­‌گرا مورد مطالعه قرار گرفته است. اغلب رفتارهای ارتباطی در روابط، با توجه به نحوه ارتباط آنها با رضایت از رابطه مورد مطالعه قرار گرفته است که بصورت مقایسه رفتارهای ارتباطی رضایت بخش زوج­‌ها و رفتارهای ارتباطی بدون رضایت زوج‌ها بوده است (دوهان.۲۰۱۴).

تعریف عملیاتی

کنترلگری زناشویی: در این پژوهش کنترل‌گری زناشویی به وسیله­‌ی پرسشنامه‌­ی کنترلگری زناشویی اندازه‌گیری شد که شامل تاکتیک‌های مدنظر پژوهشگر شامل تاکتیک‌های کنترل هیجانی،کنترل کلامی،کنترل انزوا و… می‌باشد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد کنترلگری زناشویی ۲۱ سوالی

  • تعداد سوالات: ۲۱ گویه
  • تعداد صفحات : ۹ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد.
  • تعریف عملیاتی: دارد.
  • شیوه نمره گذاری: دارد.
  • روایی: دارد.
  • پایایی: دارد.
  • زیر مقیاس: دارد
  • منبع: دارد.
  • فرمت فایل: وورد و پی‌دی‌اف

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک از اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • شما با خرید این محصول، همراه پرسشنامه فیلمی جهت آموزش نحوه وارد کردن داده ها در SPSS دریافت خواهید کرد.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیلک کنید.