دانلود پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی

پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی

دو پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی کاواسی (2021) و کیفیت گزارش گری مالی فردی ون (2014) به فرمت ورد و همراه با فایل منبع در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. با تهیه این محصول می توانید به هر دو پرسشنامه دسترسی داشته باشید.

یک: پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی کاواسی (2021)

برای متغیر کیفیت گزارشگری مالی از پرسشنامه استاندارد کاواسی (2021) استفاده می‌شود. پرسشنامه کاواسی (2021) دارای 27 گویه است که کیفیت گزارشگری مالی را در 6 بعد مورد سنجش قرار می‌دهد. از مزایای پرسشنامه کاواسی (2021) منحصربه‌فرد بودن آن و به نحوی کامل بودن آن است. مقیاس پرسشنامه کاواسی (2021)، مقیاس 5 گزینه‌ای لیکرت است که از خیلی کم تا خیلی زیاد طبقه‌بندی شده است.

خرده مقیاس های پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی

این پرسشنامه از 6 بعد قابلیت مقایسه، قابل درک بودن، ارتباط، ارائه منصفانه، به موقع بودن و اثبات پذیری تشکیل شده است.

دانلود پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی

توضیحات بیشتر برای پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی کاواسی

دو: پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی فردی ون (2009)

پرسشنامه استاندارد کیفیت گزارشگری مالی توسط فردی ون در سال 2009 ساخته شده است و این پرسشنامه دارایی ۲۲ گویه با طیف لیکرت پنج گزینه‌ای است. کیفیت بالای گزارشگری مالی، دربردارنده اطلاعات دقیق تری درباره جریان های نقدی آتی پروژه های سرمایه گذاری شرکت هاست و بدان وسیله موجب کاهش اطلاعات نامتقارن مابین مدیران شرکت و سرمایه گذاران خارجی (برون سازمانی) می گزارد. بنابراین شرکت های با کیفیت بالای گزارشگری مالی، احتمالا دارای دسترسی بهتری به و تأمین وجوه بیشتر و یا هزینه کمتر هستند. به طور کلی کیفیت می باید بر حسب اهداف کلی گزارشگری مالی، یعنی فراهم کردن اطلاعات سودمند برای استفاده کنندگان جهت تصمیم های سرمایه گذاری، اعطای اعتبار و مانند آن تعریف شود.

خرده مقیاس های پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی (22 گویه)

این پرسشنامه از 5 بعد مربوط بودن، بیان صادقانه، قابل فهم بودن، قابلیت مقایسه و به موقع بودن ساخته شده است.

دانلود پرسشنامه رایگان کیفیت گزارشگری مالی

بخشی از سوالات پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی فردی ون (2014)

تعریف نظری کیفیت گزارشگری مالی

گزارش های مالی محصول نهایی فرآیند گزارشگری مالی است فرآیند گزارشگری مالی شامل ایجاد، انتشار، اطمینان بخشی و استفاده از اطلاعات مالی توسط استفاده کنندگان از این گزارشها است و حوزه آن از اجرای استانداردهای گزارشگری مالی برای تهیه گزارشهای مالی شروع و تا اطمینان بخشی انتشار و استفاده از آنها گسترش می یابد. استفاده کنندگان برای قضاوت و تصمیم گیری در بازار سرمایه و ارزیابی مفاد قراردادی و مباشرت، مدیریت نیاز به اطلاعات سودمند دارند. سودمندی اطلاعات اشاره به مفهوم کیفیت اطلاعات دارد. کیفیت گزارشگری مالی نیز یک مورد خاص از کیفیت اطلاعات میباشد. کیفیت گزارشگری مالی به این معنی است که تا چه اندازه گزارش های مالی اقتصاد زیربنایی شرکت را به طور منصفانه نشان می دهند (دیفوند و ژانگ، ۲۰۱۴).

توضیحات بیشتر برای پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه کیفیت گزارشگری مالی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *