پرسشنامه خودپنداره کودکان پیرز-هریس 1964

پرسشنامه خودپنداره کودکان پیرز-هریس ۱۹۶۴

پرسشنامه خودپنداره کودکان پیرز-هریس ۱۹۶۴ شامل ۷۸ جمله می‌باشد و شش خرده مقیاس سازگاری رفتاری، وضعیت ذهنی-آموزشگاهی، تصویر بدنی، اضطراب، محبوبیت و شادمانی را می‌سنجد. 

سوالات این مقیاس هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی در بعد خودسنجی، نمره‌گذاری شده است. نمره بالا در این مقیاس نشان دهنده خودسنجی مثبت و نمره پایین نشان دهنده خودسنجی منفی است.

برای مثال خرده مقیاس سازگاری رفتاری شامل ۱۶ سوال می‌­باشد. نمره بالا در این خرده مقیاس به معنی فقدان مشکلات رفتاری و یا انکار آنهاست و نمره پایین در این خرده مقیاس به این معنی است که کودک مشکلات رفتاری خود را تصدیق می‌کند.

قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

روایی و پایایی پرسشنامه خودپنداره کودکان پیرز-هریس ۱۹۶۴

روایی پرسشنامه خودپنداره کودکان پیرز-هریس ۱۹۶۴

در حقیقت، روایی می­‌گوید که آیا پژوهنده قادر به ارزیابی و اندازه‌گیری فاکتور یا عاملی که برای آن تولید شده است، می‌باشد یا خیر؟ روایی به این مسئله مربوط است که یک وسیله‌ی اندازه‌گیری تا چه اندازه چیزی را اندازه‌گیری می­‌تواند بکند که ما فکر می‌کنیم. بنابراین، روایی یا اعتبار، میزان تطابق میان تعریف مفهومی متغیر با تعریف عملیاتی آن است. موضوع روایی ازآن ‌جهت دارای اهمیت است. که سنجش‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر تحقیق علمی را بی‌ارزش و بی کیفیت سازد. پرسشنامه ارزش درک شده برندو مشتری از روایی لازم برخوردار است.

به منظور بررسی اعتبار مقیاس،کوکس(۱۹۶۶) ، ۹۷ دانش آموز کلاس‌های ۶ تا ۹ را از هر دو جنس آزمون نمود و سپس با درجه‌بندی معلمان از خودپنداره آنها، همبستگی گرفت که ضریب (۰.۴۳) به دست آورد و با مقایسه با درجه‌بندی همسالان ضریب (۰.۴۲) به دست آورد و کواری نیز(۱۹۷۰) ضریب همبستگی ( ۰.۵۴) گزارش داد. همچنین پس از نرم‌یابی آزمون پیرز-هریس در شهر مشهد، بین خودپنداره پیرز- هریس و میانگین درجه بندی معلمان از دانش آموزان ضرایبی بین ۰.۵ تا ۰.۶۵ گزارش شده است.

پایایی پرسشنامه

منظور از پایایی آن است که اگر وسیله اندازه‌گیری را در یک‌فاصله زمانی کوتاه در چندین مرجله و به گروه مشخصی از افراد بدهیم. نتایج بدست امده نزدیک به هم باشد. به‌عبارت‌ دیگر، «همبستگی میان یک گروه از نمرات و گروه دیگری از نمرات در یک آزمون معادل که به‌صورت جداگانه بر یک دسته‌ی مورد آزمایش به‌دست‌آمده است» چقدر است. پرکاربردترین و مهم‌ترین مسیر ارزیابی میزان پایایی روش آلفای کرونباخ می‌باشد.

به منظور بررسی پایایی مقیاس، پیرز و هریس(۱۹۶۴) گروه های متعددی را در فاصله ۴ ماه آزمون مجدد نمودند و ضریب‌هایی بین ۰.۷۱ تا ۰.۷۷ گزارش کردند. فرانکلین، دالی، روشو و سابز(۱۹۸۱) ، ۱۸۰ نفر از کودکان عادی از هر دو جنس را آزمون نمودند و با استفاده از روش آلفای کرونباخ، ضریب همسانی درونی معادل ۰.۹۲ را گزارش کردند. همچنین در نرم‌یابی این مقیاس در شهر مشهد، ضریب پایایی برای کلاس‌های اول تا سوم راهنمایی بین ۰.۸۸ تا ۰.۹۴  گزارش شده است و در نرم‌یابی استان کرمان(۱۳۷۴) نیز، ضریب ۰.۹۲ گزارش شده است(کریمی،۱۳۷۵ ).

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه خودپنداره کودکان پیرز-هریس ۱۹۶۴

تعریف مفهومی

خودپنداره: خودپنداره پاسخی است به سوال من کیستم که این خود نگری با ابعاد مختلف جسمانی و روانی خویش به افکار، احساسات و رفتار فرد سازمان می‌بخشد. در واقع خودپنداره برداشتی است که فرد از خود دارد و جنبه‌های مختلف جسمانی، عاطفی، اجتماعی، شناختی، جنسیتی و خانوادگی را دربرمی­‌گیرد ( اسدی،۱۳۸۰).

تعریف عملیاتی

خودپنداره: در این پژوهش منظور از خودپنداره مجموع نمراتی است که هر واحد پژوهش در پرسشنامه خودپنداره پیرز-هریس بدست آورد.

مشخصات پرسشنامه خودپنداره کودکان پیرز-هریس ۱۹۶۴

  • تعداد سوالات: ۸۰ گویه
  • تعداد صفحات : ۱۱ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد.
  • تعریف عملیاتی: دارد.
  • شیوه نمره گذاری: دارد.
  • روایی: دارد.
  • پایایی: دارد.
  • زیر مقیاس: دارد
  • منبع: دارد.
  • فرمت فایل: وورد و پی‌دی‌اف

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.