پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری والتون 1973

پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون ۱۹۷۳

پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون ۱۹۷۳ بر پایه مدل والتون (۱۹۷۳) می‌باشد. پرسشنامه کیفیت زندگی شامل ۳۴ سوال بسته- پاسخ می‌باشد.

این آزمون شامل مولفه‌های پرداخت منصفانه و کافی، محیط کار ایمن و بهداشتی، تامین فرصت رشد و امنیت مداوم، قانون گرائی در سازمان، وابستگی اجتماعی زندگی کار، فضای کلی زندگی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی و توسعه قابلیت‌های انسانی می‌باشد. این پرسشنامه توسط قلاوندی (۱۳۸۹) اعتباریابی شده است. این پرسشنامه یک پرسشنامه استاندارد می‌باشد.

قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون ۱۹۷۳

تعریف مفهومی

کیفیت زندگی کاری: کیفیت زندگی کاری مجموعه‌ای است از شرایط واقعی کار در یک سازمان مانند حقوق و مزایا، امکانات رفاهی، ملاحظات بهداشت و ایمنی، مشارکت در تصمیم‌گیری، روش مدیریت، تنوع غنی بودن مشاغل(بودوان و هاسلس، ۲۰۰۳).

تعریف عملیاتی

کیفیت زندگی کاری: شامل مولفه‌های پرداخت منصفانه و کافی، محیط کار ایمن و بهداشتی، تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم، قانون‌گرایی در سازمان، وابستگی اجتماعی زندگی کاری، فضای کلی زندگی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی در سازمان کار و توسعه قابلیت‌های انسانی است از طریق میانگین پاسخ‌های اعضای هیأت علمی به این پرسشنامه محقق‌ساخته که شامل ۳۴ سوال است، اندازه‌گیری می‌شود.

مشخصات پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری والتون ۱۹۷۳

  • تعداد سوالات:۳۴ گویه
  • تعداد صفحات:۱۲ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد 
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری والتون ۱۹۷۳

روایی پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری 

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی کاری روایی محتوایی داشته است ولی از آنجایی که جهت بومی‌سازی کردن و هماهنگ کردن سوالات با کارکنان اصلاحات مختصری در آن صورت گرفت و لذا روایی محتوایی و صوری آن با نظر متخصصان و استادان علوم تربیتی و مدیریت مورد تایید قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی پرسشنامه کیفیت زندگی کاری، هشت مولفه (پرداخت منصفانه و کافی، محیط کار ایمن و بهداشتی ، تامین فرصت رشد و امنیت مداوم، قانون‌گرائی در سازمان، وابستگی اجتماعی زندگی کار، فضای کلی زندگی، یکپارچگی و انسجام اجتماعی و توسعه قابلیت‌های انسانی ) مورد را نظر را به به دست که در آن ۷۲% درصد واریانس سوال‌ها استخراج شده بود.

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

۱- پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت

۲- پرسشنامه کیفیت زندگی جهانیWHOQOL-BREF

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.