پرسشنامه ارزیابی وضعیت هوشمندی رقابتی فروغی 1393

پرسشنامه ارزیابی وضعیت هوشمندی رقابتی فروغی ۱۳۹۳

به منظور بررسی وضعیت هوشمندی رقابتی در سازمان می توان از پرسشنامه ارزیابی وضعیت هوشمندی رقابتی فروغی ۱۳۹۳ استفاده کرد. این پرسشنامه دارای ۸۴ سوال است. سوالات به صورت بسته پاسخ با طیف پنج گزینه‌ای لیکرت (خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم، خیلی کم) بوده که به ترتیب نمره ۱-۲-۳-۴-۵ به آنها تعلق می­‌گیرد و پنج بعد هوشمندی ساختاری-سازمانی و هوشمندی بازار و هوشمندی اجتماعی-استراتژی و هوشمندی اجتماعی-استراتژی و هوشمندی تکنولوژیکی را مورد بررسی قرار می‌دهد. ابعاد و متغیرهای مربوط به هر بعد و سوالات مربوط به هر متغیر در جدول زیر مشخص شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه ارزیابی وضعیت هوشمندی رقابتی فروغی ۱۳۹۳

تعریف مفهومی:

هوشمندی رقابتی: طبق تعریفی که دانشکده مدیریت فرانسه گزارش داد، هوشمندی رقابتی عبارت است از هنر یافتن، جمع‌آوری، و ذخیره‌سازی اطلاعات، در جهت دسترسی و استفاده کارکنان در تمام سطوح سازمان، تا علاوه بر شکل دادن به آینده سازمان از وضعیت الان نیز در مقابل خطرات رقابتی حفاظت کند.

تعریف عملیاتی:

نمره‌ای است که از پرسشنامه کسب خواهد شد.

مشخصات پرسشنامه ارزیابی وضعیت هوشمندی رقابتی فروغی ۱۳۹۳:

  • تعداد سوالات:۸۴ گویه
  • تعداد صفحات:۱۲ صفحه
  • تعاریف مفهومی و عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد 
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه ارزیابی وضعیت هوشمندی رقابتی فروغی ۱۳۹۳:

روایی پرسشنامه ارزیابی وضعیت هوشمندی رقابتی فروغی ۱۳۹۳:

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

پرسشنامه به رویت تعدادی از صاحب نظران رسید و در مورد هر سوال، معیارهای مورد سنجش و این موضوع که آیا سوالات مطرح شده قادر به ارزیابی فرضیه‌های مرتبط هستند یا خیر، بررسی گردید. پس از انجام ویرایش‌های متعددی از آن روایی اولیه پرسشنامه حاضر به اتفاق مورد تایید قرار گرفت و در مرحله بعد پرسشنامه حاضر به تعداد ۳۰ عدد به صورت پایلوت بین دانشجویان توزیع گردید در نهایت با اعمال نتایج بدست آمده از این نظر روایی نسخه نهایی پرسشنامه تأیید، مطالعه مقدماتی انجام و میزان پایایی آن نیز محاسبه گردید.

پایایی پرسشنامه:

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به‌منظور تعیین ضریب پایایی پرسشنامه­‌های استفاده‌ شده در این تحقیق، در ابتدای امر و در مرحله پایلوت تعداد ۳۰ پرسشنامه در بین جامعه آماری که عضو نمونه نبوده‌­اند، توزیع و جمع‌آوری گردید و پس از تجزیه‌ و تحلیل داده‌­های این پرسشنامه‌ها به کمک نرم‌افزار SPSS، ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) متغیر مورد بررسی به دست آمد. فروغی (۱۳۹۳) در مطالعه خود ضریب آلفای کرونباخ را برای این پرسشنامه ۰.۸۲۱ به دست آورد که نشان از پایایی مناسب این پرسشنامه دارد.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.