پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران 2008

پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران ۲۰۰۸

پرسشنامه استاندارد آرزوهای  شغلی بر پایه مدل دنزیگر و همکاران(۲۰۰۸) می‌باشد. این پرسشنامه از هشت بعد شایستگی فنی- کارکردی، شایستگی مدیریتی عمومی، امنیت- ثبات، خلاقیت کارآفرینی، استقلال- خودمختاری، خدمت و ازخودگذشتگی و ایثار، چالش محض و سبک زندگی تشکیل شده است.

برای نمره گذاری این پرسشنامه از طیف پنج گذینه‌ای لیکرت استفاده شده است. این پرسشنامه توسط فتحی(۱۳۹۱) اعتبار یابی شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران ۲۰۰۸

تعریف مفهومی

آرزوهای شغلی: مفهوم آرزوهای شغلی، به عنوان حلقه‌ی پیوند میان سازمان‌ها و افرادی که برای آنها کار می‌کنند شناخته شده است. زمانی که این حلقه پیوند بر اساس زندگی حرفه‌ای فرد شکل گرفت، بعنوان یک نیروی تثبیت کننده عمل نموده و فرد را در یک مسیر حرفه‌ای در انتخاب‌های شغلی، تصمیم به تغییر سازمان یا نهاد محل کار و نظر فرد راجع به آینده شغلی خود، پیش می‌برد.

شایستگی عمومی مدیریتی: افرادی با این لنگر آرزوی مدیریت را دارند که دارای توانایی‌هایی است که می‌تواند او را به صورت مدیری موفق و موثر درآورد.

تعریف عملیاتی

اثربخشی سازمانی: بر اساس سوالات پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران ۲۰۰۸ سنجیده می شود.

شایستگی مدیریتی عمومی: میزان شایستگی مدیریتی عمومی بر اساس سوال‌های پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی سنجیده می شود.

مشخصات پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران ۲۰۰۸

  • تعداد سوالات:۲۵ گویه
  • تعداد صفحات:۱۲ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران ۲۰۰۸

روایی پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران ۲۰۰۸:

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

برای بدست آوردن روایی پرسشنامه از نظرات استاد راهنما و چندین تن از دیگر اساتید و متخصصین و کارشناسان استفاده شده است. از آنها در مورد مربوط بودن سؤالات ، واضح بودن و قابل فهم بودن سؤالات و اینکه آیا این سؤالات برای پرسش‌های تحقیقاتی مناسب است و آنها را مورد سنجش قرار می‌دهد، نظر خواهی شد و اصطلاحات مورد نظر در پرسشنامه اعمال گردید. 

پایایی پرسشنامه:

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

الفای کرونباخ برای تایید پایایی پرسشنامه بر اساس یک مطالعه مقدماتی بر روی یک نمونه ۳۰ نفری ۰.۸۴ محاسبه شد.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.