پرسشنامه ابعاد رشدی مشاوران

پرسشنامه استاندارد ابعاد رشدی مشاوران

پرسشنامه استاندارد ابعاد رشدی مشاوران دارای ۶۰ سوال و شش بعد آگاهی از اصول اخلاقی، ویژگی­‌های ‌شخصیتی ‌و ‌ارزش‌­های ‌شخصیتی ‌مشاور، مهارت‌­های‌‌‌‌‌ مشاوره‌ای، آگاهی ‌از ‌فرهنگ ‌و ‌بافت ‌بومی‌ جامعه، پویایی‌شغلی و دانش‌حرفه‌ای را مورد بررسی قرار می‌­دهد.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد ابعاد رشدی مشاوران

روایی پرسشنامه استاندارد ابعاد رشدی مشاوران

در حقیقت، روایی به این مسئله مربوط است که یک وسیله‌ی اندازه‌گیری تا چه اندازه چیزی را اندازه‌گیری می­‌تواند بکند که ما فکر می‌کنیم. بنابراین، روایی یا اعتبار، میزان تطابق میان تعریف مفهومی متغیر با تعریف عملیاتی آن است. موضوع روایی ازآن ‌جهت دارای اهمیت است. که سنجش‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر تحقیق علمی را بی‌ارزش و بی کیفیت سازد. پرسشنامه ارزش درک شده برندو مشتری از روایی لازم برخوردار است.

در خصوص ‌دست‌یابی ‌به ‌روایی محتوایی ‌از ‌بیست ‌تن ‌از ‌اساتید ‌رشته‌های ‌مشاوره ‌و ‌روانشناسی‌ دانشگاه‌ علوم ‌تربیتی واحد مرودشت ‌در‌ مورد ‌میزان‌ تناسب ‌هر‌ سوال ‌با‌ موضوع‌ مورد ‌سنجش،‌ سوال شد.‌ و‌ اصلاحات ‌مختصری ‌در ‌جهت ‌واضح‌ بودن ‌مقصود ‌سوالات ‌و ‌نیز ‌مرتبط ‌بودن ‌آنها ‌با‌ ابعاد ‌رشدی ‌در ‌نظر‌ گرفته ‌شده‌ برای ‌مشاوران‌ با‌ تایید ‌این‌ اساتید ‌انجام ‌شد.‌ روایی این پرسشنامه با استفاده از روایی سازه و روایی همگرا و واگرا و روایی ملاکی و روایی تشخیصی مورد ارزیابی قرار گرفت و تایید شد.

پایایی پرسشنامه استاندارد ابعاد رشدی مشاوران

منظور از پایایی آن است که اگر وسیله اندازه‌گیری را در یک‌فاصله زمانی کوتاه در چندین مرجله و به گروه مشخصی از افراد بدهیم. نتایج بدست امده نزدیک به هم باشد. به‌عبارت‌ دیگر، «همبستگی میان یک گروه از نمرات و گروه دیگری از نمرات در یک آزمون معادل که به‌صورت جداگانه بر یک دسته‌ی مورد آزمایش به‌دست‌آمده است» چقدر است. پرکاربردترین و مهم‌ترین مسیر ارزیابی میزان پایایی روش آلفای کرونباخ می‌باشد.

اگر این مقدار از ۰.۷ بالاتر باشد، می‌توان گفت ابزار دارای پایایی قابل قبولی است. در مواردی برای اندازه‌گیری مقیاس‌هایی که دارای آیتم‌های کمی هستند. نتایج بالاتر از ۰.۶ را هم می‌توان قابل ‌قبول دانست.

در خصوص بررسی پایایی مقیاس ابعاد رشدی مشاوران از سه روش بازآزمایی و ضریب آلفای کرونباخ و دونیمه کردن استفاده شده است. ضریب آلفای کرونباخ خرده مقیاس‌­های پرسشنامه به ترتیب برای ۴ عامل ذکر شده عبارت بودند از  ۰.۹۴ و ۰.۸۳ و ۰.۷۱ و ۰.۶۱ .  ضریف آلفای کل آزمون نیز ۰.۹۱ بدست آمد و همچنین در راستای تعیین پایایی آزمون با استفاده از روش دو نیمه کردن، ضریب تصنیف برای خرده مقیاس‌­ها به ترتیب ۰.۹ و ۰.۸ و ۰.۵۴ و ۰.۴۳ محاسبه شدند و ضریب تصنیف کل پرسشنامه ۹۲/. بود.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد ابعاد رشدی مشاوران

تعریف مفهومی

ابعاد رشدی مشاوران: رشد همه تغییراتی است که در انسان از بدو تولد تا هنگام مرگ رخ می­‌دهد. برخی از مهم‌­ترین ابعاد رشدی عبارتند از رشد جسمانی، عقلانی، عاطفی، اخلاقی و اجتماعی (احدی و محسنی، ۱۳۷۸).

تعریف عملیاتی

ابعاد رشدی: منظور از ابعاد رشدی در این پژوهش کسب نمرات بالا در پرسشنامه محقق ساخته ابعاد رشدی است که که به بعد پویایی، دانش و مهارت شغلی، آشنایی با فرهنگ بومی، ویژگی­‌های شخصیتی و ارزش­‌ها و آگاهی از اصول اخلاقی برایش تعریف شده است.

مشخصات پرسشنامه استاندارد ابعاد رشدی مشاوران

  • تعداد سوالات: ۶۰ گویه
  • تعداد صفحات : ۱۱ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد.
  • تعریف عملیاتی: دارد.
  • شیوه نمره گذاری: دارد.
  • روایی: دارد.
  • پایایی: دارد.
  • زیر مقیاس: دارد
  • منبع: دارد.
  • فرمت فایل: وورد و پی‌دی‌اف

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

برای دانلود پرسشنامه‌های بیشتر اینجا کلیک کنید.

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.