پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی کانادایی

پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی کانادایی

پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی کانادایی، دارای ۳۶ سوال با ۵بعد می‌باشد ،که بر اساس مقیاس پنج گزینه­‌ای لیکرت تنظیم شده‌است.

تعریف مفهومی اعتباربخشی بین المللی

اعتباربخشی بین المللی : اعتباربخشی به‌معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت، محور بودن بیمار و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تأکید دارد. خط مشی مراقبت‌های سلامت و درک آنچه به‌کیفیت مراقبت مربوط می‌شود و تمرکز بر روی اصول بنیادی برای یکپارچه نمودن توسعه سیستم بهداشت و درمان و پویانمودن آن، اساس «اعتباربخشی » را تشکیل می‌دهد. (تیم آموزش و توسعه اعتبار بخشی کانادایی، ۲۰۱۲)

ابعاد پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی کانادایی دارای ارتباطی ،انسانی ،ساختاری ،اثربخشی ،جامعه نگر ومحیط کار می‌باشد .

قیمت : فقط ۵۵۰۰ تومان (لینک‌دانلود بعد از پرداخت ظاهر می‌شود. همچنین لینک‌دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد.)

مشخصات پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی :

  • تعداد سوالات: ۳۶ گویه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی

روایی پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی  :

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هرپژوهش علمی را بی‌ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). از روایی صوری و  روایی محتوایی برای تعیین روایی اعتباربخشی بین المللی استفاده و طی آن از نظر متخصصین از جمله اساتید و متخصصین در این زمینه این پژوهش بهره گرفته شده‌است.

پایایی پرسشنامه استاندارد اعتباربخشی بین المللی :

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به منظور تعیین پایایی اعتباربخشی بین المللی محسنی (۱۳۹۲)، یک نمونه اولیه انتخاب کرد و سپس با استفاده از داده‌های به دست آمده از این پرسشنامه‌ها و به کمک نرم افزار آماری اس پی اس اس میزان ضریب الفای کرونباخ محاسبه شد. از آنجای که مقدار بدست‌آمده آلفای کرونباخ برای  این متغیر  در‌نرم افزار اس پی اس اس ۰/۷۶ بدست‌آمد و بزرگتر از مقدار ۰.۷ می‌­باشد.پایایی پرسشنامه تایید می‌­شود.

پرسشنامه های مرتبط عبارت اند از : 

۱-پرسشنامه استاندارد استراتژی تبلیغاتی بین المللی

۲-پرسشنامه استاندارد اثربخشی سازمانی حمیدی ۱۳۸۲

توضیحات

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک از اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • شما با خرید این محصول، همراه پرسشنامه فیلمی جهت آموزش نحوه‌وارد کردن داده‌ها در SPSS دریافت خواهید کرد. 
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک‌دانلود پرسشنامه موردنظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.