پرسشنامه استاندارد بررسی کارکرد تبلیغاتی شبکه های اجتماعی حمزه ای1396

پرسشنامه استاندارد بررسی کارکرد تبلیغاتی شبکه های اجتماعی حمزه ای۱۳۹۶

پرسشنامه استاندارد بررسی کارکرد تبلیغاتی شبکه های اجتماعی حمزه ای۱۳۹۶ توسط حمزه ای(۱۳۹۶) طراحی و اعتبار یابی شده است، پرسشنامه شامل ۴۲ سوال بسته پاسخ می باشد، 

ابعاد جذابیت‌های تصویری، جذابیت‌های شعار، استفاده از نمادها و سمبل‌ها، اعتماد به تبلیغات، خرید کالا از تلگرام را مورد سنجش قرار می‌دهد.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد بررسی کارکرد تبلیغاتی شبکه های اجتماعی حمزه ای۱۳۹۶

تعریف مفهومی:

کارکرد تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی: تبلیغات شبکه‌های اجتماعی برای مدت‌های مدیدی به صورت کپی کردن بخشی از متن سایت در صفحات شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گرفت. اما با توجه به اشباع شدن شبکه‌های اجتماعی از این قبیل تبلیغات اثر بخشی آن کم شده و یا بطور کلی از بین رفته است. برای داشتن تبلیغات شبکه اجتماعی بصورت موثر و کار آمد باید تبلیغات خود را بصورت متن، عکس، ویدئو ایجاد کنیم. سپس این تبلیغات را به تناسب شبکه‌های اجتماعی در آنها منتشر کنیم.

تعریف عملیاتی:

کارکرد تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی: بر اساس پاسخ به سوالات پرسشنامه حمزه ای(۱۳۹۶) کسب خواهد شد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد بررسی کارکرد تبلیغاتی شبکه های اجتماعی:

  • تعداد سوالات:۴۲ گویه
  • تعداد صفحات:۱۰ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد بررسی کارکرد تبلیغاتی شبکه های اجتماعی:

روایی پرسشنامه استاندارد بررسی کارکرد تبلیغاتی شبکه های اجتماعی:

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در پوهش حمزه‌ای(۱۳۹۶) پس از طراحی گویه‌های پرسشنامه بر اساس متون نظری و تجربی، گویه‌هایی که مولفه‌های تبلیغات در تلگرام را می‌سنجید برای متخصصان بازاریابی و مدیریت ارسال و از آنها خواسته شد که درجه اهمیت آن‌ها را مشخص کنند، پس از گردآوری داده‌ها در مرحله اول، رتبه‌بندی‌های به دست آمده درباره مولفه‌های مشخص شده و در مرحله بعد پرسشنامه تنظیم شده که حاوی رتبه‌بندی حاصل از نظرخواهی در مرحله اول بود، برای متخصصان ارسال شد و از آنها خواسته شد که توافق نظر خود را با رتبه بندی به دست آمده اعلام کنند. در نتیجه روایی محتوایی و صوری آن مورد تایید متخصصان قرار گرفت.

پایایی پرسشنامه:

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در پژوهش حمزه‌ای برای سنجش پایایی پرسشنامه نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ ۰.۷۹ به دست آمد. و برای ابعاد به تفکیک ابعاد جذابیت‌های تصویری(۰.۷۱)، جذابیت‌های شعار(۰.۷۴)، استفاده از نمادها و سمبل ها(۰.۷)، اعتماد به تبلیغات(۰.۷۲)، خرید کالا از تلگرام(۰.۷۴) محاسبه شد.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.