پرسشنامه استاندارد دینداری اسلامی صافدل 1393

پرسشنامه استاندارد دینداری اسلامی صافدل ۱۳۹۳

پرسشنامه استاندارد دینداری اسلامی صافدل ۱۳۹۳ توسط صافدل (۱۳۹۳) بر اساس شجاعی زند (۱۳۸۴) و زمانی فراهانی (۲۰۱۲) طراحی و اعتباریابی شده است،

این پرسشنامه شامل ۱۸ گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه‌ای لیکرت می‌باشد، پرسشنامه دو بعد عقاید دینی و اعمال دینی را مورد سنجش قرار می‌دهد، پرسشنامه در طول فرایند تحقیق توسط محقق  اعتباریابی شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد دینداری اسلامی

تعریف مفهومی:

دینداری اسلامی: تعریف دین یکی از اساسی‌‏ترین مباحث دین پژوهی معاصر است که حل بسیاری از موضوعات دین شناختی متوقف بر آن است. برخی دین شناسان، نظر به مشکلاتی که تعریف دین را احاطه کرده و آن را امری دشوار و مناقشه‌‏آمیز ساخته است. مسأله‏‌ی تعریف دین را «خان اول» در وادی هفت خان دین‏‌شناسی نامیده‌‏اند. در واقع همه‌‏ی تعریف‏‌های عرضه شده به گونه‌‏ای دلبخواهی بوده، و ابزارهایی هستند که می‌‏توان به گونه‌‏های مختلفی آنها را به کار گرفت.

با هر تعریف، مشابهت‌‏ها و تفاوت‏‌ها مورد اشاره قرار گرفته و یک جنبه بیش از بقیه جوانب مورد تأکید واقع می‌‏شود.

تعریف عملیاتی:

دینداری اسلامی: بر اساس  پاسخ دادن به سوالات پرسشنامه دینداری اسلامی سنجیده می‌شود.

مشخصات پرسشنامه استاندارد دینداری اسلامی صافدل ۱۳۹۳:

  • تعداد سوالات:۱۸ گویه
  • تعداد صفحات:۱۰ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد 
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد دینداری اسلامی صافدل ۱۳۹۳:

روایی پرسشنامه استاندارد دینداری اسلامی صافدل ۱۳۹۳:

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در پژوهش صافدل(۱۳۹۳) برای روایی علاوه بر بهره بردن از نتایج تحقیقات گذشته و جمع‌بندی فاکتورهایی که به عنوان شاخص‌هایی برای طراحی آزمون‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود، از پرسشنامه‌هایی که تحقیقات پیشین بهره گرفته بودند نیز استفاده شد.

در کنار این موضوع، علاوه بر اینکه پرسشنامه‌های استاندارد آزمون شده نیز مورد بررسی قرار گرفتند. شاخص‌های به دست آمده و پرسشنامه نهایی تدوین شده بر اساس آن توسط اساتید مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحات لازم روی آن انجام گردید. سرانجام پرسشنامه‌ای با اعتبار لازم برای این پژوهش تهیه گردید.

پایایی پرسشنامه:

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در مطالعه صافدل(۱۳۹۳) پایایی پرسشنامه بر اساس یک مطالعه مقدماتی بر روی نمونه ۳۰ نفری پایایی پرسشنامه ۰.۹۲ محاسبه شد.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.