پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی 1388 توسط احمدی (1388) طراحی و اعتباریابی شده است. این پرسشنامه شامل 30 گویه است که بر اساس طیف پنج درجه‌ای لیکرت طراحی شده است.

پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی ۱۳۸۸

پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی ۱۳۸۸ توسط احمدی (۱۳۸۸) طراحی و اعتباریابی شده است. این پرسشنامه شامل ۳۰ گویه است که بر اساس طیف پنج درجه‌ای لیکرت طراحی شده است.

پرسشنامه رضایت از تحصیل دارای ۴ خرده مقیاس (رضایت از دانشگاه(۹ گویه)، رضایت از رشته تحصیلی(۸ گویه)، نگرش به تحصیل(۷ گویه) و رضایت از رفتار اساتید(۶ گویه) می‌باشد. این آزمون توسط شیخ الاسلامی و احمدی اعتبار یابی شده است، در پژوهش مذکور پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ ۰.۷۳ گزارش شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی ۱۳۸۸

تعریف مفهومی

رضایت از تحصیل: بررسی میزان رضایت از تحصیل می‌تواند به عنوان شاخصی تاثیرگذار در بهینه‌سازی عملکرد دانشجویان مانند تعهد نسبت به اهداف دانشگاه، اتمام موفقیت آمیز تحصیل، سازگاری با دانشگاه و رضایت کلی از زندگی و میزان موفقیت دانشگاه‌ها باشد. رضایت از تحصیل عاملی اثرگذار در اندازه‌گیری کیفیت یادگیری و آموزش دانشجویان شناخته شده است. منظور از رضایت تحصیلی میزان لذت و خشنودی فرد از نقش و تجربیات خود به عنوان دانشجوست. رضایت از تحصیل یک حالت عاطفی است که در نتیجه رضایت از وضعیت موجود ایجاد شده در محیط و وضعیت شخصی دانشجو ایجاد می‌شود.

تعریف عملیاتی

رضایت از تحصیل: بر اساس سوالات پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی(۱۳۸۸) سنجیده خواهد شد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی ۱۳۸۸

  • تعداد سوالات:۳۰ گویه
  • تعداد صفحات:۹ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد 
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی ۱۳۸۸

روایی پرسشنامه استاندارد رضایت از تحصیل احمدی ۱۳۸۸

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در پژوهش احمدی (۱۳۸۸) روایی محتوایی و صوری پرسشنامه با نظر متخصصان و استادان علوم تربیتی و مدیریت مورد تایید قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی پرسشنامه رضایت از تحصیل، چهار مولفه مورد را نظر را به به دست که در آن ۶۸% درصد واریانس سوال‌ها استخراج شده بود. آزمون ۸۹%=KMO و بارتلت نشان داد که حجم نمونه کافی است. و این عوامل در جامعه آماری وجود دارد. نتایج بارهای عاملی بالاتر از ۳% چرخش متعامد، چهار مولفه مورد نظر را بدست آورد.

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

پایایی پرسشنامه رضایت از تحصیل در پژوهش احمدی بر اساس ضریب آلفای کرونباخ ۰.۷۷ به دست آمد. و ابعاد آن رضایت از دانشگاه(۰.۷۴)، رضایت از رشته تحصیلی(۰.۷۲)، نگرش به تحصیل(۰.۷۱) و رضایت از رفتار اساتید(۰.۷۵).

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.