پرسشنامه استاندارد رفتار اخلاقی حسابداران وردی

پرسشنامه استاندارد رفتار اخلاقی حسابداران وردی

پرسشنامه استاندارد رفتار اخلاقی حسابداران وردی در سال ۲۰۰۰ ساخته شد. این پرسشنامه‌  دارایی  ۱۵ سؤال و  ۵ زیرمقیاس یا بُعد(کارمند اخلاقی ، ارزش­های متعدد، مقاومت در مقابل تهدیدات، رعایت ظاهر و قوانین و مقرارات،اهداف اخلاقی ) با طیف لیکرت ۵ گزینه‌ای می‌باشد. 

تعریف مفهومی :

طبق نظریه اسوالد و همکاران، رفتار اخلاقی به عنوان رفتاری شجاعانه تعریف می شود.  مزیت مهمی در جامعه است و رفتاری ذاتی نیست.  اما می تواند طی فرآیند یادگیری، آموزش داده شود. (اسوالد و همکاران ۲۰۱۲، صفحه ۴۰۱). بیرهوف نیز (۲۰۰۲) بطور مشابه، شجاعت اخلاقی را شاخه ای از رفتار اجتماعی در نظر می گیرد. نظریه رفتارگرایانه که یک روش یادگیری است، بیانگر تغییر رفتاری توسط محرک های محیطی ایجاد شده است. طبق نظریه سکر کا و باگوزی (۲۰۰۷)، گسترش گرایش به عمل با شجاعت اخلاقی، تحت تاثیر عوامل شخصی قرار می گیرد که به ترتیب به نیروهای اجتماعی همچون مدیریت، هنجارهای اجتماعی، پاداش های ادراکی یا تنبیهات و عوامل محتوایی وابسته است.

قیمت : فقط ۵۲۰۰ تومان (لینک دانلودبعدازپرداخت ظاهرمی‌شود.همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد)

مشخصات پرسشنامه استاندارد رفتار اخلاقی حسابداران وردی :

  • تعداد سوالات: ۱۵ گویه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه رفتار اخلاقی حسابداران :

روایی پرسشنامه رفتار اخلاقی حسابداران :

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). از روایی صوری و روایی محتوایی برای تعیین روایی پرسشنامه رفتار اخلاقی حسابداران استفاده شد.  طی آن از نظر متخصصین از جمله اساتید و متخصصین در این زمینه این پژوهش بهره گرفته شده است.

پایایی پرسشنامه  رفتار اخلاقی حسابداران :

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به منظور تعیین پایایی پرسشنامه رفتار اخلاقی حسابداران محسنی (۱۳۹۲)، یک نمونه اولیه انتخاب کرد.  سپس با استفاده از داده‌های به دست آمد.  از این پرسشنامه‌ها و به کمک نرم افزار آماری اس پی اس اس میزان ضریب الفای کرونباخ محاسبه شد. از آنجایی که مقدار بدست آمده آلفای کرونباخ برای  این متغیر  در نرم افزار اس پی اس اس ۰/۷۶ بدست آمد و بزرگتر از مقدار ۰.۷ می‌­باشد. پایای پرسشنامه تایید می‌­شود.

پرسشنامه های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

۱-پرسشنامه استاندارد معضلات اخلاقی حسابداران اکبری

۲-پرسشنامه ارزشهای اخلاقی در تولید محصول

۳-پرسشنامه رهبری اخلاقی براون و همکاران ۲۰۰۵

۴-پرسشنامه استاندارد هوش اخلاقی لنیک و کیل(۲۰۰۵)

۵-پرسشنامه رهبری اخلاقی مدیران براون ۲۰۰۵

توضیحات

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک از اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • شما با خرید این محصول، همراه پرسشنامه فیلمی جهت آموزش نحوه وارد کردن داده ها در SPSS دریافت خواهید کرد. 
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.