پرسشنامه استاندارد شناساندن نام تجاری به مشتری

پرسشنامه استاندارد شناساندن نام تجاری به مشتری

پرسشنامه استاندارد شناساندن نام تجاری به مشتری در راستای بررسی نقش شناساندن نام تجاری به مشتری در ایجاد و توسعه وفاداری به برند طراحی و ارائه شده است. این پرسشنامه ۲۲ سوالی است و دارای چهار زیر مقیاس تبلیغات دهان به دهان و شناساندن نام تجاری و توسعه وفاداری و اعتماد مشتریان می‌­باشد. 

سؤالات پرسشنامه در این تحقیق بر مبنای مقیاس ۵ درجه‌ای لیکرت تنظیم‌شده است. در این پرسشنامه برای نمره گذاری گزینه­‌های کاملا موافقم تا کاملا مخالفم تنظیم شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد شناساندن نام تجاری به مشتری

تعریف مفهومی:

وفاداری: وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تکرار خرید از نظر رفتاری، اندازه‌گیری شده است، در حالی که وفاداری مشتری به جای این که با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می‌تواند به طور گسترده‌تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی به وجود می‌آید (ربکا،۲۰۱۳).

برند: یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها می‌باشد که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می‌کنند و به این وسیله آنها را از محصولات شرکت‌های رقیب متمایز می‌سازند. برند به یک محصول یا خدمت ابعادی را می‌افزاید تا آن محصول یا خدمت از سایرین متمایز گردد(کیم،۲۰۱۱).

تعریف عملیاتی:

نمره‌ای است که از پرسشنامه کسب خواهد شد.

مشخصات پرسشنامه 

  • تعداد سوالات:۲۲ گویه
  • تعداد صفحات:۹ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد 
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد شناساندن نام تجاری به مشتری:

روایی پرسشنامه استاندارد شناساندن نام تجاری به مشتری:

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). در تحقیق مخبری و همکاران(۱۳۸۹) روایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت.

پرسشنامه حاضر به تعداد ۳۰ عدد به صورت پایلوت بین دانشجویان توزیع گردید. در آخر با اعمال دادها‌ از این نظر روایی نسخه نهایی پرسشنامه تأییدشد. سپس مطالعه مقدماتی انجام و میزان پایایی آن نیز محاسبه گردید.

پایایی پرسشنامه:

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به‌منظور تعیین ضریب پایایی پرسشنامه­‌های استفاده ‌شده در این تحقیق، در ابتدای امر و در مرحله پایلوت تعداد ۳۰ پرسشنامه در بین جامعه آماری که عضو نمونه نبوده‌­اند، توزیع و جمع‌آوری گردید. پس از تجزیه‌ و تحلیل داده­‌های این پرسشنامه‌ها به کمک نرم‌افزار SPSS، ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) برای فاکتور استرس شغلی ۰.۷۶۸ حاصل شد.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.