پرسشنامه استاندارد عملکرد در شغل هرسی و گلداسمیت 1981

پرسشنامه استاندارد عملکرد در شغل هرسی و گلداسمیت ۱۹۸۱

پرسشنامه استاندارد عملکرد در شغل هرسی و گلداسمیت ۱۹۸۱ توسط هرسی و گلداسمیت (۱۹۸۱) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل ۲۱ گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد. 

پرسشنامه هفت بعد وضوح، توانایی، حمایت، انگیزه، ارزیابی،اعتبار، محیط را مورد سنجش قرار می‌دهد، این پرسشنامه توسط میرسراجی (۱۳۹۲) اعتباریابی شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد عملکرد در شغل هرسی و گلداسمیت ۱۹۸۱

تعریف مفهومی

عملکرد شغلی: درک فرد از بهبود کیفیت شغل ، بهره‌وری و اثربخشی و آسانی شغل و غیره می‌باشد. عملکرد شغلى به عنوان ارزش مورد انتظار سازمان‌ها از رویدادهاى رفتارى مجزا که افراد طى یک دوره‌ى زمانى مشخص انجام مى‌دهند، تعریف مى‌شود. رتمن (۲۰۰۲) عملکرد شغلی را به عنوان یک سازه چند بعدی که نشان دهنده چگونگی عملکرد کارکنان در شغل، میزان ابتکار عمل و تدابیر حل مسأله آن‌ها و روش‌های استفاده از منابع موجود خود و هم چنین استفاده از وقت و انرژی در انجام وظایف شغلی می‌باشد، تعریف می‌کند.

تعریف عملیاتی

عملکرد شغلی: در این پژوهش تعریف عملیاتی عملکرد کارکنان بر اساس مدل اچیو می‎‌باشد این مدل به وسیلۀ هرسی و گلداسمیت به منظور کمک به مدیران در تعیین علت وجود مشکلات عملکرد و بوجود آوردن استراتژی‌های تغییر، جهت حل این مشکلات طرح ریزی گردید. این دو هفت متغیر مربوط به مدیریت عملکرد اثربخش را از میان بقیه برگزیدند: توانایی، درک، حمایت سازمانی، انگیزه، بازخورد، اعتبار و محیط.

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد عملکرد در شغل هرسی و گلداسمیت ۱۹۸۱

روایی پرسشنامه استاندارد عملکرد در شغل هرسی و گلداسمیت ۱۹۸۱

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در مطالعه میرسراجی(۱۳۹۲) برای بدست آوردن روایی پرسشنامه از نظرات استاد راهنما و چندین تن از دیگر اساتید و متخصصین و کارشناسان استفاده شده است. و از آنها در مورد مربوط بودن سؤالات ، واضح بودن و قابل فهم بودن سؤالات و اینکه آیا این سؤالات برای پرسش‌های تحقیقاتی مناسب است و آنها را مورد سنجش قرار می‌دهد، نظر خواهی شد و اصطلاحات مورد نظر در پرسشنامه اعمال گردید. 

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در مطالعه میرسراجی (۱۳۹۲) پایایی پرسشنامه بر اساس یک مطالعه مقدماتی بر روی نمونه ۳۰ نفری پایایی پرسشنامه ۰.۹۱ محاسبه شد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد عملکرد در شغل هرسی و گلداسمیت ۱۹۸۱

  • تعداد سوالات:۲۱ گویه
  • تعداد صفحات:۱۱صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

پرسشنامه‌های مربوط به این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.