پرسشنامه استاندارد توجه به آموزش صلح در برنامه درسی کمیشانی 1393

پرسشنامه توجه به آموزش صلح در برنامه درسی کمیشانی ۱۳۹۳

پرسشنامه توجه به آموزش صلح در برنامه درسی کمیشانی ۱۳۹۳ توسط (فیروزکمیشانی، ۱۳۹۳) طراحی شده است. گویه‌های پرسشنامه، به صورت بسته و پنج گزینه‌ای بوده و در قالب طیف لیکرت طراحی شده است که از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم مرتب شده‌اند.

در پرسشنامه مذکور مؤلفه‌­های آگاهی از صلح و روش­‌های حصول به آن و مؤلفه‌ی همکاری و تشریک مساعی و مؤلفه­‌ی مسئولیت‌پذیری برای اعمال شخصی و مؤلفه­‌ی مهارت در حل مسالمت‌­آمیز تعارضات و مؤلفه‌­ی احترام قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات و مؤلفه­‌ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف سنجیده شده است. این پرسشنامه یک پرسشنامه‌ی استاندارد می‌باشد.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه توجه به آموزش صلح در برنامه درسی 

تعریف مفهومی

برنامه درسی: برنامه درسی یک مدرسه، محتوا و فرایند رسمی و غیررسمی است که تحت نظارت مدرسه، دانش فراگیرن را افزایش و مهارت­‌های آنان را گسترش می­‌دهد و نگرش‌­ها، قدرشناسی‌­ها و ارزش‌­های آنان را اصلاح می­‌کند (ملکی، ۱۳۸۸).

برنامه ریزی درسی: عبارت است از پیش بینی کلیه فعالیت­‌هایی که دانش‌­آموزان تحت رهبری و هدایت معلم و گاهی خارج از آن برای رسیدن به هدف های معین باید انجام دهند (پورظهیر، ۱۳۸۷).

تعریف عملیاتی

برنامه­‌ی درسی: منظور از برنامه درسی در پژوهش حاضر یک برنامه مدون است که از سوی نهادهای مرتبط با امر برنامه‌ریزی درسی در کشور ایران جهت ابلاغ در مدارس ابلاغ می‌شود.

برنامه‌­ریزی درسی: برنامه‌ریزی درسی در این پژوهش عبارت است از کلیه فعالیت‌هایی که از جانب نهادهای تصمیم گیرنده در قالب­‌های طراحی مواد کمک آموزشی، تدوین کتاب، مواد آموزشی و… در ایران صورت می‌گیرد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد توجه به آموزش صلح در برنامه درسی 

  • تعداد سوالات:۳۵ گویه
  • تعداد صفحات:۱۰ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد 
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد توجه به آموزش صلح در برنامه درسی 

روایی پرسشنامه استاندارد توجه به آموزش صلح در برنامه درسی 

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

برای بدست آوردن روایی پرسشنامه از نظرات استاد راهنما و چندین تن از دیگر اساتید و متخصصین و کارشناسان استفاده شده است. و از آنها در مورد مربوط بودن سؤالات، واضح بودن و قابل فهم بودن سؤالات و اینکه آیا این سؤالات برای پرسش‌های تحقیقاتی مناسب است و آنها را مورد سنجش قرار می‌دهد، نظر خواهی شد و اصطلاحات مورد نظر در پرسشنامه اعمال گردید. 

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به این منظور در ابتدا تعداد ۳۰ عدد پرسشنامه بین تعدادی از افراد در هر یک جوامع آماری، به صورت آزمایشی توزیع شد و سپس با استفاده از آلفای کرونباخ، ضریب پایائی پرسشنامه محاسبه گردید. نتایج به دست آمده از اجرای آزمایشی پرسشنامه، نشان داد که تمامی سؤالات در کلیه­‌ی پرسشنامه­‌ها، از ضریب آلفای کرونباخ بالایی برخوردار هستند. نتایج مربوط به آزمون آلفای کرونباخ، در جدول آمده است.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.