پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت 2015

پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت ۲۰۱۵

پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت ۲۰۱۵ توسط گرا وانگ و هکت (۲۰۱۵) طراحی و اعتباریابی شده است، این آزمون دارای ۱۸ سوال بسته پاسخ بر اساس طیف پنج گزینه‌ای لیکرت می‌باشد. 

این آزمون دارای پنج بعد شجاعت، اعتدال، عدالت، دور اندیشی، انسانیت می‌باشد که هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهد. این آزمون توسط اسکندری و قنبری (۱۳۹۶) اعتباریابی شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

روایی و پایایی پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت ۲۰۱۵

روایی پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت ۲۰۱۵

در حقیقت، روایی به این مسئله مربوط است که یک وسیله‌ی اندازه‌گیری تا چه اندازه چیزی را اندازه‌گیری می­‌تواند بکند که ما فکر می‌کنیم. روایی می­‌گوید که آیا پژوهنده قادر به ارزیابی و اندازه‌گیری فاکتور یا عاملی که برای آن تولید شده است، می‌باشد یا خیر؟ بنابراین، روایی یا اعتبار، میزان تطابق میان تعریف مفهومی متغیر با تعریف عملیاتی آن است. موضوع روایی ازآن ‌جهت دارای اهمیت است. که سنجش‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر تحقیق علمی را بی‌ارزش و بی کیفیت سازد. پرسشنامه ارزش درک شده برندو مشتری از روایی لازم برخوردار است.

در پروژهش اسکندری و قنبری (۱۳۹۶) روایی محتوایی و صوری و ملاکی این پرسشنامه مناسب ارزیابی شده است.

پایایی پرسشنامه

منظور از پایایی آن است که اگر وسیله اندازه‌گیری را در یک‌فاصله زمانی کوتاه در چندین مرجله و به گروه مشخصی از افراد بدهیم. نتایج بدست امده نزدیک به هم باشد. به‌عبارت‌ دیگر، «همبستگی میان یک گروه از نمرات و گروه دیگری از نمرات در یک آزمون معادل که به‌صورت جداگانه بر یک دسته‌ی مورد آزمایش به‌دست‌آمده است» چقدر است. پرکاربردترین و مهم‌ترین مسیر ارزیابی میزان پایایی روش آلفای کرونباخ می‌باشد.

اگر این مقدار از ۰.۷ بالاتر باشد، می‌توان گفت ابزار دارای پایایی قابل قبولی است. در مواردی برای اندازه‌گیری مقیاس‌هایی که دارای آیتم‌های کمی هستند. نتایج بالاتر از ۰.۶ را هم می‌توان قابل ‌قبول دانست و چون در پژوهش اسکندری و قنبری (۱۳۹۶) آلفای کرونباخ  برابر با ۰.۹۳ بود پس این پرسشنامه از پایایی لازم برخوردار بود.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت ۲۰۱۵

تعریف مفهومی

رهبری فضیلت گرا: رهبری به روشی گفته می‌شود که برای حقوق و مقام دیگران ارزش قائل است. رهبران ذاتا در یک موقعیت از قدرت اجتماعی قرار دارند و رهبری اخلاقی بر نحوه‌ی استفاده رهبران از قدرت و موقعیت خویش برای تصمیماتی که می‌گیرد ، فعالیت‌هایی که در آن درگیر هستند و شیوه‌ای که آنها بر دیگران اثر می‌گذارند، تمرکز دارد(ریسک و همکاران ، ۲۰۱۶).

تعریف عملیاتی

رهبری فضیلت گرا: بر اساس پرسشنامه استاندارد رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت(۲۰۱۶) سنجیده می‌شود.

مشخصات پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت ۲۰۱۵

  • تعداد سوالات: ۱۸ گویه
  • تعداد صفحات : ۹ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد.
  • تعریف عملیاتی: دارد.
  • شیوه نمره گذاری: دارد.
  • روایی: دارد.
  • پایایی: دارد.
  • زیر مقیاس: دارد
  • منبع: دارد.
  • فرمت فایل: وورد و پی‌دی‌اف

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.