پرسشنامه سـنجش ابعـاد فرآینـد محوري کـریم بیـات 1387

پرسشنامه سـنجش ابعـاد فرآینـد محوری کـریم بیـات ۱۳۸۷

پرسشنامه سـنجش ابعـاد فرآینـد محوری کـریم بیـات ۱۳۸۷ دارای ۳۳ گویه می­‌باشد و مولفه‌های ساختار فرآیند، نگرش­‌ها و باورهای فرآیند، چارچوب فرآیند، اهداف و استراتژی­‌های عملیاتی فرآیند،مدیریت عملکرد فرآیند و بهره‌وری فرآیند را مورد بررسی قرار می­‌دهد.

این پرسشنامه بر اساس طیف ۵تایی لیکرت (با گزینه­‌های خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیـاد) طراحی شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه سـنجش ابعـاد فرآینـد محوری کـریم بیـات ۱۳۸۷

تعریف مفهومی:

فرآیندمحوری: در رویکرد فرایند محور، سازمان مشتری‌گراه رابطه‌ها افقی عمودی، سطح کار تغییر پذیر، ساختار متغیر و تیمی، مسیر کار ساده، تقسیم کار گسترده، نوع کار تیمی، هدف تولید ارزش، طبقات ساختار کم، مالک فرآیند مشخص و تعریف روش، مستند است. همچنین واحد کار، نقش بوده و تمرکز بر ارزش است (همر و چمپی، ۱۹۹۳).

تعریف عملیاتی:

فرآیندمحوری: تعریف و اعمال مدیریت نظام مند بر عملکرد فرآیندهای جاری در داخل یک سازمان «فرآیند محوری» نامیده می‌شود. ابعاد فرآیند محوری عبارتند از: ساختار فرآیند، نگرش‌ها و باورهای فرآیند، چارچوب فرآیند، اهداف و استراتژی عملیاتی فرآیند، مدیریت عملکرد فرآیند و بهره‌وری فرآیند.

مشخصات پرسشنامه سـنجش ابعـاد فرآینـد محوری کـریم بیـات ۱۳۸۷:

  • تعداد سوالات:۳۳ گویه
  • تعداد صفحات:۹ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه سـنجش ابعـاد فرآینـد محوری کـریم بیـات ۱۳۸۷ :

روایی پرسشنامه سـنجش ابعـاد فرآینـد محوری کـریم بیـات ۱۳۸۷ :

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به منظور بررسی روایی محتوایی ابزار سنجش ، پرسشنامه‌­های مورد نظر در اختیار بیست نفر از صاحب‌ن­ظران و متخصصان امر در حوزه مورد نظر قرار گرفت. نظر آنها در خصوص روایی پرسشنامه مثبت بوده است. بدین ترتیب پرسشنامه‌­های مورد استفاده در پژوهش دارای روایی محتوایی و صوری کافی بوده‌اند.

پایایی پرسشنامه:

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به منظور تعیین پایایی پرسشنامه، (استغن رابینز۱۹۸۷ )، یک نمونه اولیه شامل ۳۰  پرسشنامه پیش آزمون گردید و سپس با استفاده از داده‌های به دست آمده از این پرسشنامه‌ها و به کمک نرم افزار آماری SPSS  میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. از آنجایی که مقدار بدست آمده آلفای کرونباخ برای همه متغیرهای تحقیق بالای ۰.۷ بود می‌توان گفت پرسشنامه از پایایی قابل قبولی برخوردار است.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.