پرسشنامه مدیریت منابع انسانی بوسلی و ویل (2012)

پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی بوسلی و ویل ۲۰۱۲

پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی بوسلی و ویل ۲۰۱۲ با ۴۴ گویه طراحی گردیده است و دارای ۹ زیر مقیاس می‌باشد.

مدیریت منابع انسانی یکی از بخش‌های مهم هر سازمانی می‌باشد. در واقع مدیریت منابع انسانی می‌تواند بر مدیریت صحیح منابع انسانی تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. در این بخش به منظور سنجش اثر بخش بودن مدیریت منابع انسانی پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی بوسلی و ویل (۲۰۱۲) ارائه شده است. که در مقالات و انجام پایان نامه‌های مدیریت منابع انسانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. پرسشنامه ادراک کارکنان از میزان اثربخشی مدیریت منابع انسانی، یک پرسشنامه‌ی ۴۴ سوالی است. که توسط بوسلی و ویل (۲۰۱۲) طراحی و اجرا گردیده است. این پرسشنامه ۹ مولفه دارد که عبارتند از: نحوۀ اطلاع رسانی، بینش در اهداف و مقاصد، موقعیت کاری ثانویه، همکاری در واحدها، تسهیم اطلاعات، مشتری محوری، همکاری بین واحدها و حقوق.

قیمت :  ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

روایی و پایایی پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی بوسلی و ویل ۲۰۱۲

روایی پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). از روایی صوری و روایی محتوایی برای تعیین روایی پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی استفاده و طی آن از نظر متخصصین از جمله اساتید و متخصصین در این زمینه این پژوهش بهره گرفته شده است.

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم و اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).  

جهت بررسی پایایی پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی، پرسشنامه در اختیار ۱۵ نفر از اعضای جامعه آماری قرار گرفت و پس از وارد کردن داده‌ها در نرم افزار آماری اس پی اس اس و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، برابر با ۰.۷۹ محاسبه گردید، ضریب پایایی اعتماد سازمانی، برابر بود با ۰.۷۱ درنتیجه پایایی پرسشنامه تائید شد.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی بوسلی و ویل ۲۰۱۲

تعریف مفهومی

اثربخشی منابع انسانی عبارت است از به کارگیری سرمایه­‌های موسسه به منظور دستیابی به اهداف سازمانی. در تعریف فوق منظور از به­‌کارگیری نیروی انسانی شناسایی، انتخاب، استخدام، تربیت و پرورش نیروی انسانی است و مقصود از منابع انسانی سازمان، تمام افرادی است که در سطوح مختلف سازمان مشغول به فعالیت می­‌باشند.

تعریف عملیاتی

منظور از اثربخشی منابع انسانی مدیریت حوزه‌های مرتبط با فرآیندهای منابع انسانی سازمان(جذب، بکارگیری، بهسازی و نگهداری) است. مدیریت منابع انسانی بعنوان ابزار اهداف،برنامه‌ها و استراتژی‌های سازمانی نیروی انسانی، توجه صاحب نظران را به خود جلب کرده است. طرح ریزی منابع انسانی، تعیین راهبردهای خرد و کلان عرضه و تقاضای نیروی انسانی، نظام اطلاعات منابع انسانی و تامین نیروی انسانی است.

مشخصات پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت منابع انسانی بوسلی و ویل ۲۰۱۲

  • تعداد سوالات: ۴۴ گویه
  • تعداد صفحات : ۹ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد.
  • تعریف عملیاتی: دارد.
  • شیوه نمره گذاری: دارد.
  • روایی: دارد.
  • پایایی: دارد.
  • زیر مقیاس: دارد.
  • منبع: دارد.
  • فرمت فایل: وورد و پی‌دی‌اف

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.