پرسشنامه استاندارد احساس امنیت دلاور

پرسشنامه استاندارد احساس امنیت دلاور ۱۳۸۴

پرسشنامه استاندارد احساس امنیت دلاور ۱۳۸۴ دارای ۱۲۲ گویه است. علی دلاور و همکارانش، تحقیقی تحت عنوان «راهنمای آزمون اندازه‌­گیری احساس امنیت ناجا » انجام داده‌اند.

نتیجه این تحقیق تعیین ابعاد احساس امنیت و تهیه پرسشنامه‌­ای استاندارد برای سنجش احساس امنیت می­باشد(دلاور، ۱۳۸۴ ). از این پرسشنامه در این تحقیق استفاده شده است. در این پرسشنامه با مطالعه مبانی تئوریک موضوع مورد پژوهش و همچنین مصاحبه با صاحب نظران ابعاد مهم احساس امنیت شامل احساس امنیت اقتصاد فردی، احساس امنیت اقتصاد عمومی، احساس امنیت جانی، احساس امنیت نوامیس و احساس امنیت اجتماعی استخراج شده است. در پرسشنامه نهایی هر سؤال دارای هفت گزینه است. پاسخ دهنده با انتخاب یکی از گزینه‌­ها میزان احساس ناامنی خود را بر روی مقیاسی که از یک تا هفت ادامه دارد، مشخص می­‌کند.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد احساس امنیت دلاور 

تعریف مفهومی

احساس امنیت: تلقی افراد از وضعیتی است که در آن تصور می‌­شود تهدیدی متوجه جان، مال و ارزش­‌های آن‌ها نمی‌­باشد و یا حداقل اگر هم چنین تهدیدی وجود دارد، قابل کنترل است.

احساس امنیت جانی: تلقی افراد از وضعیتی است که در آن فرد از هر گونه تهدید و تعرض انسانی به جانش مصون می­‌باشد.

تعریف عملیاتی

احساس امنیت: منظور از احساس امنیت، احساس امنیت جانی،احساس امنیت اقتصادی(فردی ،عمومی)،احساس امنیت اجتماعی واحساس امنیت نوامیس می­‌باشد.

احساس امنیت جانی: منظور از احساس امنیت جانی، احساس مصونیت جان در منزل،احساس مصونیت جان در خیابان و مسافرت، احساس مصونیت جان در وسائل نقلیه شخصی و عمومی و احساس مصونیت جان در تجمعات قانونی و غیر قانونی می­‌باشد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد احساس امنیت دلاور 

  • تعداد سوالات:۱۲۲ گویه
  • تعداد صفحات:۱۳ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد احساس امنیت دلاور 

روایی پرسشنامه احساس امنیت دلاور

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به منظور بررسی روایی محتوایی ابزار سنجش ، پرسشنامه‌­های مورد نظر در اختیار بیست نفر از صاحب‌ن­ظران و متخصصان امر در حوزه مورد نظر قرار گرفت. نظر آنها در خصوص روایی پرسشنامه مثبت بوده است. بدین ترتیب پرسشنامه‌­های مورد استفاده در پژوهش دارای روایی محتوایی و صوری کافی بوده‌اند.

پایای پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

میزان پایایی در پژوهش حاضر از طریق ضریب آلفای کرانباخ محاسبه شده است. بدین ترتیب پس از اجرای پرسشنامه‌ی احساس امنیت ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسشنامه احساس امنیت، برابر ۰.۸۲ گزارش شده است. با توجه به میزان ضریب پایایی پرسشنامه‌­ها، می‌توان نتیجه گرفت که پرسشنامه‌­های مورد استفاده از پایایی تحقیقی لازم برخوردار می‌­باشند.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.