پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی دورابجی 2008

پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی دورابجی ۲۰۰۸

پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی توسط دورابجی در سال ۲۰۰۸ تنظیم شد. این پرسشنامه دارای ۸ بعد با ۳۵ سوال پنج گزینه ای می باشد.

تعریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی :

تعریف مفهومی خلاقیت شغلی :

خلاقیت کارکنان عبارت است از فرآیند تکامل بخشیدن دیدگاه های بدیع و تخیلی کارکنان درباره موقعیتهای مختلف و به کارگیری توانایی های ذهنی آنان به منظور ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید و خلاقانه در محیط کاری می باشد (مورهد، ترجمه الوانی، ۱۳۸۴). 

تعریف عملیاتی خلاقیت شغلی :

منظور  نمره ای است که آزمودنی از پرسشنامه ۳۵ سوالی خلاقیت کارکنان دورابجی و همکاران (۲۰۰۸) کسب می.کند بطوری که نمره ۱ نشان دهنده کمترین میزان خلاقیت کارکنان و نمره ۵ بازگو کننده بیشترین میزان خلاقیت کارکنان می باشد.

 

قیمت : فقط ۵۵۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد خلاقیت شغلی

روایی پرسشنامه خلاقیت شغلی

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). در تحقیق مخبری و همکاران(۱۳۸۹) روایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت.

برای اطمینان از روایی تحقیق حاضر، پرسشنامه‌ی تنظیم شده از روش روایی صوری و با مراجعه به نظر اساتید و صاحب‌نظران استفاده شد. بدین صورت که پرسشنامه­‌ها به اساتید و همچنین به تعدادی از صاحب‌نظران مرتبط ارائه گردید و پس از بررسی‌ها و بازبینی‌های مکرر اساتید محترم راهنما و مشاور، توصیه‌های لازم در خصوص اصلاح، حذف و اضافه نمودن تعدادی از سوالات صورت پذیرفت تا نهایتاً پرسشنامه­‌ی مورد نظر تهیه گردید.

پایایی پرسشنامه خلاقیت شغلی

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

پیش آزمونی شامل ۳۰ پرسشنامه بین آزمودنی‌ها توزیع شد و و سپس به تفکیک برای هر یک از عوامل، اقدام به محاسبه‌ی آلفای کرونباخ شده است. مشاهده می‌شود که تمامی مقادیر آلفای کرونباخ که به دست آمده‌اند، بالاتر از ۰.۷ می‌باشد، می‌توان عنوان نمود که سوالات پرسشنامه از پایایی قابل قبولی برخوردارند. آلفای کل نیز ۰.۸۳۶ بدست آمد.

مشخصات پرسشنامه خلاقیت شغلی

  • تعداد سوالات: ۳۵ گویه
  • تعداد صفحات : ۶صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت فایل : Word  وPDF

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

۲-پرسشنامه استاندارد سنجش خلاقیت تورنس

۳-پرسشنامه استاندارد آرزوهای شغلی دنزیگر و همکاران ۲۰۰۸

۴-پرسشنامه استاندارد ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن ۱۹۷۶

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید. همچنین فایل به ایمیلی که در مراحل خرید ثبت می شود ارسال خواهد شد.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.