پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری استيو پوكار 2012

پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری استیو پوکار ۲۰۱۲

پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری استیو پوکار ۲۰۱۲ دارای ۴۲ سوال و دارای سه زیر مقیاس سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی(مشتری) می­‌باشد و از طیف پنج گذینه‌­ای لیکرت برای نمره‌­گذاری آن استفاده شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری

تعریف مفهومی

سرمایه فکری: گروهی از دارایی‌های دانشی است که مشخصه یک سازمان بوده و مهم‌ترین کاربرد آن، کمک به بهبود موقعیت رقابتی سازمان به وسیله افزودن ارزش به ذینفعان کلیدی آن می‌باشد. 

سرمایه انسانی: سرمایه انسانی، مجموعه‌ای از دانش ضمنی و دانش صریح کارکنان سازمان است که برای سازمان ارزش به حساب می‌آید . (شیرانی و عباسی، ۱۳۸۸: ۶۳) به عبارت دیگر، سرمایه انسانی به صورت ترکیبی از دانش، مهارت، ابتکار و توانایی کارکنان سازمان برای انجام وظایف تعریف می شود. (بونتیس، ۲۰۰۱ : ۱۶)

تعریف عملیاتی

سرمایه فکری: عبارت است از تفاوت بین ارزش بازاری و ارزش دفتری دارایی‌های یک شرکت، و نیز از سرمایه فکری به عنوان همه فرآیند‌ها و دارایی‌هایی نام برده می‌شود که معمولا در ترازنامه منعکس نمی‌شود. سرمایه فکری را به چهار مولفه سرمایه ساختاری، سرمایه انسانی و سرمایه رابطه‌ای تقسیم می‌شود.

مشخصات پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری 

  • تعداد سوالات:۴۲ گویه
  • تعداد صفحات:۱۰ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری 

روایی پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری 

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به منظور بررسی روایی محتوایی ابزار سنجش ، پرسشنامه‌­های مورد نظر در اختیار بیست نفر از صاحب‌ن­ظران و متخصصان امر در حوزه مورد نظر قرار گرفت. نظر آنها در خصوص روایی پرسشنامه مثبت بوده است. بدین ترتیب پرسشنامه‌­های مورد استفاده در پژوهش دارای روایی محتوایی و صوری کافی بوده‌اند.

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

در این آزمون روش آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی سازه‌­های مورد مطالعه استفاده شد. به منظور بررسی پایایی ابزار تحقیق ابتدا ۳۰ پرسشنامه، پیش آزمون شد. با توجه به اینکه مقدار آلفای کرونباخ مربوط به همه‌ی مولفه‌ها برابر ۰.۸۳۱ و بیشتر از ۰.۷ می­‌باشد بنابراین پرسشنامه دارای پایایی مناسب می­‌باشد.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.