پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی نیفه 2001

پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه ۲۰۰۱

پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه ۲۰۰۱ توسط نیفه که در سال (۲۰۰۱) تدوین شده است استفاده گردید. این پرسشنامه در پژوهش چگنی (۱۳۹۲) اعتباریابی شده است.این پرسشنامه دارای هفت بعد چشم انداز مشترک، فرهنگ سازمانی، کار و یادگیری تیمی، اشتراک دانش، تفکر سیستمی، رهبری مشارکتی و توسعه‌­ی شایستگی­‌های کارکنان می‌­باشد و داری ۳۳ سوال است که از پاسخ دهندگان خواسته شده تا نظر خود را در مورد هر گویه بر روی یک مقیاس هفت درجه‌ای مشخص کنند. در بین گویه‌­ها کمترین امتیاز را کاملا مخالفم «۱» و بیشترین امتیاز را کاملا موافقم «۷» دارند. این پرسشنامه استاندارد می‌باشد.

قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه ۲۰۰۱

تعریف مفهومی:

یادگیری سازمانی: دستیابی به توانمندی سنجش و تعیین فعالیت‌­های کار است و کوششی برنامه‌­ریزی شده تلقی می‌­شود که در سرتا­سر سازمان توسط مدیران سطوح بالا و حتی کارشناسان ارشد کارگردانی می­‌شود تا اثر­بخشی  و تندرستی سازمان از راه ارتقا دانش کارکنان بهبود یابد (رمضان و حسنوی، ۱۳۹۰).

تعریف عملیاتی:

یادگیری سازمانی: در این پژوهش یادگیری سازمانی عبارت است از نمره­‌ای که آزمودنی از پاسخ به سوالات پرسشنامه‌ی یادگیری سازمانی نیفه (۲۰۰۱) بدست می­‌آورد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی نیفه ۲۰۰۱:

  • تعداد سوالات:۳۱ گویه
  • تعداد صفحات:۱۲ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد 
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی نیفه ۲۰۰۱:

روایی پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی نیفه ۲۰۰۱:

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه‌گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه‌گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

روایی پرسشنامه در پژوهش نیفه(۲۰۰۱) از طریق تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی مورد تایید قرار گرفت. در مطالعه چگنی(۱۳۹۲) برای بدست آوردن روایی پرسشنامه از نظرات استاد راهنما و چندین تن از دیگر اساتید و متخصصین و کارشناسان استفاده شده است. و از آنها در مورد مربوط بودن سؤالات ، واضح بودن و قابل فهم بودن سؤالات و اینکه آیا این سؤالات برای پرسش‌های تحقیقاتی مناسب است و آنها را مورد سنجش قرار می‌دهد، نظر خواهی شد و اصطلاحات مورد نظر در پرسشنامه اعمال گردید. 

پایایی پرسشنامه:

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه‌گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه‌گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می‌کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

نیفه (۲۰۰۱) برای پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده کرد و پایایی پرسشنامه را ۰.۹۳ گزارش کرد. در مطالعه چگنی(۱۳۹۲) پایایی پرسشنامه بر اساس یک مطالعه مقدماتی بر روی نمونه ۳۰ نفری پایایی پرسشنامه ۰.۹۵ محاسبه شد.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.