پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی 1379

پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی ۱۳۷۹

پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی (۱۳۷۹) از سه عامل احساس فشار اجتماعی، کنترل اجتماعی، همنشینی افتراقی تشکیل شده است.

بزهکار کسی است که متهم به ارتکاب اعمال ضد اجتماعی و یا قانون شکنی است. ولی به علت آنکه به سن قانونی ۱۸ سال نرسیده است مانند یک مجرم بزرگسال مجازات نمی‌­گردد. به مفهوم دیگر کسی است که مرتکب عملی گردد که قانون و یا شرع ارتکاب آنرا منع کرده است و یا ترک عملی که آنرا واجب و الزام دانسته است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی ۱۳۷۹

تعریف مفهومی بزهکاری

بزهکاری: بزهکاری طیفی از رفتار است که هم به تخلف از قانون و هم به تخلف از هنجارهای اجتماعی و فرهنگی بدون قانون شکنی رسمی اطلاق می­‌شود. به اعمالی اشاره دارد که منع قانونی دارند.

احساس فشار اجتماعی: طبق نظر اگنیو فشار اجتماعی عبارت است از پیامدهایی که در اثر روابط اجتماعی منفی در طول دوران اجتماعی شدن در فرد به وجود می­‌آید که موجب هیجان­‌های منفی در شخص می­‌باشد که این امر فرد را به سوی بزهکاری می‌کشاند.

تعریف عملیاتی بزهکاری

بزهکاری: بر اساس تعریف بزهکاری، تمام افرادی که در شمول تعریف مذکور قرار گیرند، بزهکار می‌­باشند. در این تحقیق نوجوانانی که در زمان انجام پژوهش در کانون اصلاح و تربیت نگه­‌داری می‌­شوند، بزهکارند و دانش‌­آموزان مدارس که مشمول تعریف فوق نیستند، غیربزهکارند.

احساس فشار اجتماعی: همانطور که در تعریف نظری اشاره شده مفهوم فشار به سه الگوی متمایز تفکیک شده است. اگنیو با تفکیک مفهومی بین انواع اصلی فشار، و برشمردن نمونه­‌های عینی از انواع اصلی فشار در واقع مالک‌­هایی را برای سنجش فشار ارائه داده است و پژوهشگر در نظر دارد بعضی از مصایق مهم انواع فشار که احتمال داده می­‌شود با متغیر وابسته رابطه قوی‌تری داشته باشد را انتخاب و رابطه آن را با بزهکاری بررسی نمایید.

مشخصات پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی ۱۳۷۹

  • تعداد سوالات:۶۱ گویه
  • تعداد صفحات: ۱۰صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی ۱۳۷۹

روایی پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی ۱۳۷۹

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). از روایی صوری و و روایی محتوایی برای تعیین روایی پرسشنامه محقق ساخته خویشتن‌داری استفاده و طی آن از نظر متخصصین از جمله اساتید و متخصصین در این زمینه این پژوهش بهره گرفته شده است. در پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی ۱۳۷۹ از اعتبار صوری استفاده شده است، بدین معنا که پرسشنامه توسط تعدادی از اساتید و داوران خبره در زمینه بزهکاری مورد بررسی قرار گرفت.

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸). در پرسشنامه بزهکاری نوجوانان شامبیاتی ۱۳۷۹ برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده می‌­شود.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

توضیحات

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.