پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر 2007

پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر ۲۰۰۷

پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر ۲۰۰۷ با ۱۰ گویه طراحی گردیده است.شیوه‌ی نمره‌گذاری این پرسشنامه بر اساس طیف پنج گذینه‌ای لیکرت می‌باشد.

قیمت: ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر ۲۰۰۷

تعریف مفهومی

اعتماد به سرپرست: سرپرستی یکی از عوامل بسیار مهم و اثر گذار بر تعهد کارکنان به سازمان است. از طرفی بیش از نیمی از وظایف یک سرپرست و مدیر پایه را رهبری تشکیل می­‌دهد. به همین دلیل بررسی اوصاف رهبری در این دسته از مدیران شایسته توجه ویژه­‌ای است. در همین راستا رهبری اخلاقی و کنترل مدیر واحد به انجام رفتارهایش بر مبنای عدالت ، انصاف ، صداقت و درستی می‌تواند موجب اعتماد کارکنان بشود. و رضایت­ مندی کارکنان را حفظ و تقویت کرده و مشکلات پیش رو را در واحدها را کنترل کند. به نظر می­‌رسد این موضوع از اهمیت دو چندانی برخوردار شود.

تعریف عملیاتی

اعتماد به سرپرست: اعتماد به همکاران و به سرپرستان، بخشی از سرمایه اجتماعی سازمان می‌باشد که در این پژوهش اعتماد به سرپرست نیز با استفاده از پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر و گاوین (۲۰۰۷ ) سنجیده شد. این پرسشنامه دارای ۱۰سوال با ۵ گزینه کاملاً مخالفم، مخالفم، نظری ندارم، موافقم، کاملاً موافقم و نمره‌­گذاری از ۱ تا ۵ که حداقل نمره در این آزمون ۱۰ و حداکثر آن ۵۰ می‌باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر ۲۰۰۷

روایی پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر ۲۰۰۷

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد. از روایی صوری و روایی محتوایی برای تعیین روایی پرسشنامه استفاده می شود. و طی آن از نظر متخصصین از جمله اساتید و متخصصین در این زمینه این پژوهش بهره گرفته شده است.

روایی مورد استفاده در این تحقیق از نوع محتوایی می باشد. برای سنجش روایی این پرسشنامه با توجه به اینکه پرسشنامه استاندارد می باشد و در تحقیقات از آن استفاده گردیده است نشان از تایید روایی آن دارد. همچنین پرسشنامه استاندارد اعتماد به سرپرست مایر به تایید اساتید راهنما رسیده و روایی صوری آن مورد تایید می باشد.

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم و اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است.

به منظور تعیین پایایی پرسشنامه، محسنی، یک نمونه اولیه از مشتریان کارکنان اداری انتخاب کرد و سپس با استفاده از داده های به دست آمده از این پرسشنامه ها و به کمک نرم افزار آماری اس پی اس اس  میزان ضریب الفای کرونباخ محاسبه شد. از آنجایی که مقدار بدست آمده آلفای کرونباخ برای متغیر مدیریت دانش ۰.۷۹  بدست آمد چون بزرگتر از مقدار ۰.۷ می­باشد پایای پرسشنامه تایید می­ شود.

مشخصات پرسشنامه اعتماد به سرپرست مایر ۲۰۰۷:

  • تعداد سوالات: ۱۰ گویه
  • تعداد صفحات : ۶ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیر مقیاس: ندارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

۱- پرسشنامه استاندارد اعتماد به مدیر مایر و گاوین

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.