پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی

پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی

پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی دارای ۲۴ سوال و ۴ بعد تناسب درک بین شخص و سازمان، بی قدرتی، بی معنایی، از خود بیگانگی می­‌با­شد و براساس مقیاس پنج گزینه­‌ای لیکرت تنظیم شده است.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

روایی و پایایی پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی

روایی پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی

در حقیقت، روایی به این مسئله مربوط است که یک وسیله‌ی اندازه‌گیری تا چه اندازه چیزی را اندازه‌گیری می­‌تواند بکند که ما فکر می‌کنیم. بنابراین، روایی یا اعتبار، میزان تطابق میان تعریف مفهومی متغیر با تعریف عملیاتی آن است. موضوع روایی ازآن ‌جهت دارای اهمیت است. که سنجش‌های نامناسب و ناکافی می‌تواند هر تحقیق علمی را بی‌ارزش و بی کیفیت سازد. پرسشنامه پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی از روایی لازم برخوردار است.

در فرایند رواسازی پرسشنامه، به گردآوری شواهد مربوط به روایی با استفاده از روایی صوری، روایی محتوا، روایی سازه، پرداخته شد.

پایایی پرسشنامه

منظور از پایایی آن است که اگر وسیله اندازه‌گیری را در یک‌فاصله زمانی کوتاه در چندین مرجله و به گروه مشخصی از افراد بدهیم. نتایج بدست امده نزدیک به هم باشد. به‌عبارت‌ دیگر، «همبستگی میان یک گروه از نمرات و گروه دیگری از نمرات در یک آزمون معادل که به‌صورت جداگانه بر یک دسته‌ی مورد آزمایش به‌دست‌آمده است» چقدر است. پرکاربردترین و مهم‌ترین مسیر ارزیابی میزان پایایی روش آلفای کرونباخ می‌باشد.

اگر این مقدار از ۰.۷ بالاتر باشد، می‌توان گفت ابزار دارای پایایی قابل قبولی است. در مواردی برای اندازه‌گیری مقیاس‌هایی که دارای آیتم‌های کمی هستند. نتایج بالاتر از ۰.۶ را هم می‌توان قابل ‌قبول دانست.

ضریب پایایی آزمون از طریق میزان آلفای کرونباخ وضریب دو نیمه‌سازی و بازآزمایی محاسبه شد که میزان آلفای کرونباخ در، خرده مقیاس تناسب درک بین شخص و سازمان، خرده مقیاس بی‌قدرتی ، خرده مقیاس از خود بیگانگی و خرده مقیاس بی معنایی به ترتیب برابر با ۰.۷ و ۰.۸ و ۰.۸۱ و ۰.۵ محاسبه گردید. برای اندازه‌گیری پایایی این مقیاس نیز از آلفای کرونباخ استفاده کرده‌­ایم که اغلب بیش از ۰.۷ بوده است و پایایی پرسشنامه از خود بیگانگی مورد تائید قرار می­‌گیرد.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی

تعریف مفهومی

از خود بیگانگی: این مفهوم عبارت است از احساس ناتوانایی فرد در انجام فعالیت­‌هایی که برای او رضایت فراهم کند. خود بیزاری در معنای اعمالی است که در آن هیچ‌­گونه پاداش و اجر معنوی و مادی توسط فرد احساس نمی‌­شود، و لذا فرد در این وضعیت از خودبیزار می‌­شود.

تناسب درک بین شخص – سازمان: کریستوفر تناسب را اینگونه تعریف می­‌کند: ” سازگاری بین فرد و سازمان در کاری که انجام می­‌دهد.” تئوری کریستوفر فرض می­‌کند که خصوصیات سازمانی وجود دارد که پتانسیل و قابلیت این را دارد که با خصوصیات فردی متناسب گردد و در نتیجه با قبول سازگاری بین فرد و سازمان رفتارها و نگرش‌­های فردی را تحت تاثیر قرار می­‌دهد.

تعریف عملیاتی

از خود بیگانگی شغلی: در این پژوهش متغیر پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی عبارت است از نتایج پرسشنامه ۲۴  سوالی پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی.

مشخصات پرسشنامه از خود بیگانگی شغلی

  • تعداد سوالات: ۲۴ گویه
  • تعداد صفحات : ۱۰ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد.
  • تعریف عملیاتی: دارد.
  • شیوه نمره گذاری: دارد.
  • روایی: دارد.
  • پایایی: دارد.
  • زیر مقیاس: دارد
  • منبع: دارد.
  • فرمت فایل: وورد و پی‌دی‌اف

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک از اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • شما با خرید این محصول، همراه پرسشنامه فیلمی جهت آموزش نحوه وارد کردن داده ها در SPSS دریافت خواهید کرد.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیلک کنید.