پرسشنامه استاندارد جو سازمانی کیم و لی (1995)

پرسشنامه استاندارد جو سازمانی کیم و لی ۱۹۹۵

پرسشنامه استاندارد جو سازمانی کیم و لی (۱۹۹۵) دارای ۱۰ سوال می­‌باشد. در مورد هر سوال افراد باید گزینه‌­ای بین عدد ۱ تا ۵ را انتخاب نمایند که شرایط محیطی را با توجه به موقعیت­‌های متفاوت کارکنان می‌سنجد.

این ۱۰ سوال سه مؤلفه جو سازمانی (تعلق را با چهار سوال، نوآوری را با سه سوال و عدالت را با سه سوال) را می‌­سنجند.

قیمت : ۵۰۰۰ تومان

توجه: لینک دانلود بعد از پرداخت در قسمت محصولات با رنگ سبز ظاهر می‌شود. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید ثبت می‌کنید ارسال خواهد شد. خواهشمند است ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

تعاریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه استاندارد جو سازمانی کیم و لی ۱۹۹۵

تعریف مفهومی

جو سازمانی: جو سازمانی مجموعه شرایط و ویژگی­‌هایی است که سازمان را در یک زمان مشخص توصیف می­‌کند و آن را از دیگر سازمان­‌ها متمایز می­‌کند. این ویژگی‌ها بر احساس، افکار و رفتار اعضای سازمان موثر است (باک و دیگران،۲۰۰۵).

تعلق: به میزان حس با هم بودن در میان کارکنان یک سازمان اشاره دارد که بر اساس چهار سوال مشخص می‌شود.

نوآوری: در این پژوهش وجود نوآوری بر این دلالت می‌کند که تغییر و خلاقیت در سازمان به صورت پویا تشویق می‌شود و با سه سوال اندازه‌­گیری می‌شود.

 عدالت: بر یکسان بودن رویه ها و رفتارها در مورد تمامی کارکنان دلالت دارد که با سه سوال سنجیده شده است.

 تعریف عملیاتی

جو سازمانی: نوع نگرش و احساسی است که کارکنان نسبت به محیط کار خود دارند و توسط امتیازی که به پرسشنامه کیم و لی داده‌اند در یک طیف جو باز تا جو بسته طبقه بندی شده است.

مشخصات پرسشنامه استاندارد جو سازمانی کیم و لی ۱۹۹۵

  • تعداد سوالات:۱۰ گویه
  • تعداد صفحات:۶ صفحه
  • تعریف مفهومی: دارد
  • تعریف عملیاتی: دارد
  • شیوه نمره گذاری: دارد
  • زیرمقیاس یا مولفه: دارد
  • روایی: دارد
  • پایایی: دارد
  • منبع: دارد
  • فرمت: pdf و word

روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد جو سازمانی کیم و لی ۱۹۹۵

روایی پرسشنامه استاندارد جو سازمانی کیم و لی ۱۹۹۵

مقصود از روایی آن است که وسیله اندازه گیری بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه گیری کند. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

به منظور بررسی روایی محتوایی ابزار سنجش ، پرسشنامه‌­های مورد نظر در اختیار بیست نفر از صاحب‌ن­ظران و متخصصان امر در حوزه مورد نظر قرار گرفت. نظر آنها در خصوص روایی پرسشنامه مثبت بوده است. بدین ترتیب پرسشنامه‌­های مورد استفاده در پژوهش دارای روایی محتوایی و صوری کافی بوده‌اند.

پایایی پرسشنامه

مقصود از پایایی آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم. نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام ضریب پایایی استفاده می کنیم. اندازه آن معمولا بین صفر تا یک تغییر می کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک معرف پایایی کامل است(سرمد و دیگران، ۱۳۷۸).

روش عمده برآورد ضریب پایایی، ضریب آلفای کرونباخ است که به منظور محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه‌­گیری از جمله پرسشنامه‌­هایی که خصیصه‌های مختلفی را اندازه­‌گیری می­‌کنند، به کار می‌رود. از این رو برای متغیر این پرسشنامه نیز ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده و برابر ۰.۸۸ می‌باشد که این حاکی از پایایی پرسشنامه مورد استفاده است. ضریب الفای کرونباخ مولفه­‌های تعلق و نوآوری و عدالت به ترتیب برابر بودن با ۰.۸۴۲ و ۰.۷۵۸ و ۰.۸۲۹ بودند.

برای دانلود پرسشنامه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پرسشنامه‌های مرتبط با این پرسشنامه عبارتند از:

توضیحات:

  • در صورت داشتن مشکل در پرداخت و دانلود با کلیک برروی اینجا با ما ارتباط برقرار کنید.
  • با کلیک بر روی نحوه وارد کردن داده‌ها در SPSS می‌توانید فیلم آموزشی نحوه‌ی وارد کردن داده‌ها در SPSS را مشاهده کنید.
  • پرداخت توسط همه کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است. پس از پرداخت سریع، به طور اتوماتیک لینک دانلود پرسشنامه مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد. می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
  • فایل به صورت zip می باشد. لذا بعد از دانلود با نرم افزار winrar فایل را از حالت zip خارج کنید. برای دانلود نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.